Monday, 25 February 2013

Kok iyo pun nak taksub, jangan sampai mongakkk..


Goli lak raso hati Tuk bilo jumpo daripado anak2 mudo yg taksub mempertahankan PR dalam media sosial nih. Fakta mano la yg dikutip eh ni?

Wahai Puak2 PAS, berfikir la dulu sebolum ekau org sumo cakap bedogar-dogar!!

Sebolum PAS nak cakap bosa nak menggantian UMNO, PAS kono botanding sekurang2 eh 111/222 kusi dokek parlimen. UMNO botanding 117/222 kusi parlimen.

Sebolum PAS berdogar-dogar nak koba laksanokan hudud dan Islam seponuh eh, PAS kono botanding di 150/222 kusi parlimen (2/3 = 148/222)

Kalau PAS sekadar botanding 66/222 kusi parlimen, apo yang buleh pas buek??? Nak masuk an agenda pelaksanaan Islam ke dalam manifesto bersamo PR pun tak kono bonar an dokek PKR ngan DAP. Yang paling kesian eh, bilo DAP tolak montah2 keputusan Majlis Syura PAS, PAS sendiri pun tak mampu nak potahan an eh..adui aii sodih sodih..apo yo laie ekau nak koba an? yang si Anwar/PKR tu plak bukan yo tak nak nolong atau pun sokong PAS, tapi dio pun bukan eh nyokong DAP yo doh, dio gak pelekeh an kepimpinan PAS yang buek dan terimo keputusan majlis syura tuh..ayo boto..

PAS ni umpamo peniago makanan yang tak cukup modal la nk bukak kodai makan. Jadi tepakso la nyewo gerai dokek topi restoran. Gerai eh plak cumo buleh jual satu makanan yo. Maso dio nyewo dokek gerai UMNO/BN maghin, PAS nak mintak jual segalo macam jonih makanan di restoran milik UMNO/BN tu, bilo tak dapek, tu yg meghonyam kluar kodai merajuk bukak lak gerai dokek restoran DAP/PR yang ado jual babi dll. Yg sodih eh, dek dah malu, tepakso la meniago yo walaupun kono boghi meniago mee robuih yo..

Nak nyewo dan samo2 meniago dokek restoran melayu, PAS boghi macam2 syarat, umang ai sombong eh plak ai. tapi bilo dio nyewo dokek restoran DAP (yg ado jual babi tu), PAS leh terimo yo apo segalo syarat2 eh..apo punyo jonih bangso la ni??

Nak bekojosamo ngan UMNO yg torang2 sesamo islam ni macam2 syarat diboghi eh bagai sebagai alasan utk dio nolak, tapi nak bekojosamo ngan kapir DAP, PAS sanggup terimo apo sajo, walaupun PENGHINAAN?? nak patah balik??? tak mungkin la ghaso eh doh, yo dah malu, tadi dah memacam syarat di koba eh, nyombong..patut la ado pomimpin eh kobar an sanggup makan babi mo LGE daripado makan ayam mo Najib. ossahhh gilo eh kau jang..bocakap tak makai kepalo boto..

Ontahlah, dah banyak bona potunjuk Allah SWT boghi an, cumo topulanglah kito nak menilai dan menerimo eh macam mano. Cemano garang/marah eh omak mo abah kito dokek anak2 eh ateh apo juo kosalahan dan posolisihan, walaupun anak dah lari dari umah omak mo abah eh, omak abah kito ni akan totap sayang dan mendoakan keselamatan dan kesojahtoro anak2 eh dan akan totap terimo anak2 eh walaupun anak2 eh ponah lari umah orang.

Camtu yo mo UMNO ni, cemano maghah ngan kosal eh mo tindakan dan pobuatan PAS ni, UMNO totap akan terimo PAS sebagai sedaro seagamo seislam sebangso. Den yakin pilihan den topat dan inilah parti yang tobaik kito ponah ado utk memaju an negaro kito.

3 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. Connectify: Teknologi perisian tentera kini untuk pengguna bagi perkongsian internet. Sebagai contoh katakan rakan sebilik anda mempunyai komputer riba yang disambung ke talian internet manakala komputer riba atau tablet anda tidak mempunyai sambungan internet, maka perisian inilah yang anda perlukan. Baca selanjutnya...


    Telefon pintar Sony Ericsson Xperia tawarkan kapasiti 50GB simpanan secara percuma. Pihak Sony Ericsson telah melancarkan promosi bagi pemilik Xperia yakni ruang simpanan berkapasiti sebanyak 50GB secara percuma berasaskan teknologi cloud storage. Baca selanjutnya...


    Telefon pintar berteknologi Android kini turut sama 'berperang' di medan peperangan untuk membantu tentera dengan mengenal pasti lokasi laluan & pasukan yang lain serta membantu membina taktikal sistem pertahanan pasukan. Pihak tentera Amerika Syarikat telah melancarkan versi terbaru prototaip yang diberi nama Army Software Marketplace iaitu sebuah laman web yang menyediakan muat turun aplikasi perisian bagi peranti yang telah disahkan di dalam rangkaian tentera. Baca selanjutnya...


    Syarikat pengeluar BlackBerry, Research In Motion (RIM) mengalami masalah kegagalan servis yang serius dalam sejarah iaitu kegagalan titik tunggal atau istilah 'single point of failure' yang disebabkan oleh bencana alam di beberapa negara bebaru ini.Baca selanjutnya...


    SINGAPURA (AFP) - Rekrut baru bagi pertahanan tentera Singapura di mana tentera udara & tentera laut akan mendapat senjata baru selain senjata api iaitu iPad. Anggota tentera boleh mengunakan kamera terbina dalam Ipad tersebut untuk mengambil foto & klip video di tempat kerja dan memuat naik ke portal dalam talian Angkatan Bersenjata Singapura(SAF), LEARNet. Anggota tentera juga boleh menggunakan bahan media seperti foto dan video untuk melaksanakan penilaian selepas latihan atau misi.
    Baca selanjutnya...

    ReplyDelete
  3. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















    Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

    ReplyDelete

Komen